Door gebruik te maken van deze website accepteert u het gebruik van cookies. Meer informatie. Melding sluiten X
Op werkdagen voor 14.00uur besteld, dezelfde dag verstuurd!
Eenvoudig bestellen

  • Kies uw product
  • Vul gegevens in
  • Reken veilig af

Veelgestelde vragen 

 

Heeft u vragen over bestellen, bezorging of andere zaken bij brekz.nl? Brekz.nl helpt u graag. In het volgende overzicht vindt u de antwoorden op deze vragen.

 

 1 Inloggen en Bestellen

 1.1 Hoe kan ik een account aanmaken?

U kunt een account aanmaken door op Registreren te drukken. Deze knop vindt u aan de rechterkant van de website. Dit brengt u op de volgende pagina. Bij het kopje: Maak een account aan, vult u uw email adres in en vervolgens drukt u op de knop: Maak een account aan.

In het volgende scherm vult u uw gegevens in. Op de plek waar een rood sterretje achter staat, dient u uw gegevens altijd in te vullen. Wanneer u alles heeft ingevuld drukt u vervolgens op Aanmelden.

Hierna heeft u uw account aangemaakt en kunt u bestellen bij brekz.nl en genieten van de voordelen van een persoonlijk account.

↑ terug naar boven

 

1.2 Heb ik een account nodig?

Om bij brekz.nl te bestellen raden wij u aan een persoonlijke account aan te maken. Hiermee kunnen wij u beter en vollediger bedienen. Het voordeel van dit account is bovendien dat u niet steeds opnieuw uw gegevens hoeft in te vullen en gemakkelijk uw vorige bestellingen kunt herbestellen. Zo heeft u in één klik uw favoriete bestellingen bij de hand. Als u geen account wilt en toch wil bestellen kunt u ook bestellen als gast.

↑ terug naar boven

 

1.3 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Wanneer u een product in uw winkelwagen plaatst, ziet u automatisch een overzicht van de inhoud van uw winkelwagen. Wanneer u deze producten wilt bestellen dan besteld met de knop: In de winkelwagen of de knop Bestellen.  U komt op de bestelpagina. Om te bestellen dient u in te loggen met uw persoonlijke account.

Indien u nog geen persoonlijke account heeft dan kunt u deze aanmaken door alle gegevens in te vullen en een persoonlijk wachtwoord te kiezen. 

Nadat u heeft ingelogd of uw gegevens voor uw nieuwe account heeft ingevuld kiest u de verzendmethode. Voor de betaling klikt u op de gewenste betaalmethode: iDeal, overschrijving, Creditcard (Mastercard of Visa) en eventuele andere betaalmethodes. 

Om uw bestelling af te maken klikt u op de knop Bestelling afronden. Afhankelijk van de door u gekozen betaalmogelijkheid ziet u hoe u kunt betalen.

Wanneer uw betaling ontvangen is dan wordt uw bestelling gereed gemaakt voor verzending.

↑ terug naar boven

 

1.4 Ik heb een product toegevoegd aan mijn winkelwagen en ik wil ook andere producten toevoegen is dat mogelijk?

Ja dit is mogelijk. Wanneer u opnieuw producten wilt toevoegen aan uw bestelling dan klikt u op: Ga door met winkelen. U komt dan terecht op de vorige pagina in de webwinkel waar u was. U kunt dan verder gaan met winkelen en andere producten toevoegen aan uw winkelwagen.

↑ terug naar boven

 

1.5 Ik heb geen account en wil toch bestellen hoe doe ik dit?

Als u geen account wilt aanmaken en toch wilt bestellen, kies dan voor 'Bestel als gast'. Wel raden wij u aan toch een account aan te maken als u verwacht vaker te bestellen, omdat u dan gemakkelijk kunt herbestellen en de volgende keer niet opnieuw uw gegevens hoeft in te vullen..

↑ terug naar boven

 

1.6 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe krijg ik een nieuwe?

Om een nieuw wachtwoord te ontvangen gaat u naar het inlogscherm. Op deze pagina ziet u de knop: Wachtwoord vergeten? Als u hierop drukt dan kunt u in het volgende scherm het e-mail adres invullen waarop het account staat geregistreerd. U krijgt dan een nieuw wachtwoord toegestuurd naar dit e-mail adres. Dit wachtwoord kunt u desgewenst aanpassen.

↑ terug naar boven

 

1.7 Wat doet Brekz met mijn gegevens?

Door het creëren van een account worden uw persoonsgegevens opgenomen in het
klantenbestand van Brekz.nl. Alle gegevens die u ons doorgeeft worden alleen gebruikt
voor interne en automatische verwerking in het kader van een verantwoord klantenbeheer, zoals het verwerken van bestellingen. Wij verstrekken geen gegevens aan derden, die uw persoonlijke levenssfeer kunnen aantasten.

 

1.8 Ik heb al een bestelling geplaatst maar ik wil nog iets toevoegen aan mijn bestelling, kan dit?

Wanneer u een bestelling geplaatst heeft en deze is verwerkt dan is het niet mogelijk om aan deze bestelling extra producten toe te voegen. Wel kunt u altijd een nieuwe bestelling doen.

↑ terug naar boven

 

1.9 Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?

Alle persoonsgerelateerde gegevens worden vanzelfsprekend strikt vertrouwelijk behandeld bij Brekz. Zie onze privacypagina.

↑ terug naar boven

 

1.10 Ik heb het verkeerde product ontvangen, wat kan ik doen?

Mocht het zijn dat Brekz.nl het verkeerde product naar u heeft gestuurd dan kunt u het product kosteloos terugsturen. De verzendkosten worden dan vergoed. In het geval dat u zelf het verkeerde artikel heeft besteld dan kunt u dit retourneren. U betaalt dan wel de verzendkosten en eventueel het prijsverschil met het correcte product.

↑ terug naar boven

 

1.11 Ik wacht al een lange tijd op mijn bestelling, wat kan ik doen?

Als u al een lange tijd op uw bestelling wacht ( 4 werkdagen of langer) dan kunt u contact met ons opnemen. Wij nemen dan contact voor u op met de vervoerder.

↑ terug naar boven

 

 2. Bezorging, verzenden en retourneren

 2.1 Wat zijn de Algemene en leverings voorwaarden?

De Algemene- en leverings voorwaarden van Brekz.nl kunt u vinden op de volgende pagina.

↑ terug naar boven

 

2.2 Hoe weet ik wanneer mijn bestelling verzonden is?

Wanneer uw bestellingen verzonden wordt, krijgt u automatisch een e-mail bericht van ons.

↑ terug naar boven

 

2.3 Hoe laat word mijn bestelling bezorgd?

U ontvangt een aparte e-mail van onze vervoerder (DPD) met het verwachte tijdvak voor de levering. Deze ontvangt u op de ochtend van de leverdag

↑ terug naar boven

 

2.4 Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Ja, u kunt, nadat het pakket door ons voor verzending gereed is gemaakt, het verzonden pakket volgen op de website van onze vervoerder. U kunt de benodigde gegevens hiervoor vinden in de e-mail die u van ons ontvangt zodra uw bestelling door Brekz.nl wordt verzonden. Wenst u nader uitleg bij de Track & Trace pagina van onze vervoeder klik dan hier.

↑ terug naar boven

 

2.5 Wie is de vervoerder?

Het vervoeren van de pakketten wordt gedaan door DPD.

↑ terug naar boven

 

2.6 Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben bij de aflevering?

In het geval dat u niet thuis bent op het moment van levering, zal de bezorger uw pakket bij uw buren proberen af te geven. Mocht dit niet lukken, dan biedt de bezorger uw pakket de volgende werkdag opnieuw bij u aan.

↑ terug naar boven

 

2.7 Hoe kan ik een product retourneren?

U kunt het artikel in onbeschadigde verpakking binnen 14 dagen terugsturen naar ons. U ontvangt dan uw geld terug met uitzondering van de verzendkosten. De kosten van de retourzending zijn voor u zelf. Zie de contactpagina voor ons adres.

↑ terug naar boven

 

2.8 Waarom kunnen sommige producten niet thuisbezorgd worden?

Deze producten zijn veelal te zwaar of te groot om te verzenden. Soms is verzenden te kostbaar Ook heel breekbare of kwetsbare producten sluiten wij uit van verzending om teleurstellingen te voorkomen.

↑ terug naar boven

 

2.9 Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten van brekz.nl kunt u vinden op de volgende pagina.

↑ terug naar boven

 

2.10 Op welke dagen verstuurt Brekz pakketten?

Brekz verstuurt op alle werkdagen pakketten. Behalve op de volgende feestdagen: Nieuwjaar (1 januari), Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst (25 en 26 december)

Op de dagen dat wij gesloten zijn worden er ook geen pakketten bezorgd en zijn wij ook niet telefonisch bereikbaar.

↑ terug naar boven

 

2.11 Kan ik op een ander adres laten bezorgen dan mijn huisadres?

Ja dit is mogelijk. Wanneer u uw bestelling op een ander adres wilt laten bezorgen, geeft u dit aan in het bestelproces. Om een ander afleveradres te gebruiken klikt u bij het Afleveradres op uw tweede adres nadat u deze vooraf heeft ingevuld. U kunt een tweede adres toevoegen in Mijn account bij het kopje: Mijn adressen.

↑ terug naar boven

 

2.12 Hoelang duurt het voordat mijn bestelling bezorgd word?

Wanneer u uw bestelling voor 14:00 uur plaatst en betaald heeft, dan wordt uw bestelling in de regel dezelfde dag verstuurd en meestal de volgende werkdag bezorgd.

↑ terug naar boven

 

2.13 Het product dat ik gekocht heb past niet of is kapot, of voldoet niet aan mijn verwachtingen. Kan ik het retourneren?

U kunt het product altijd retourneren binnen 14 dagen in de onbeschadigde verpakking terugsturen naar ons. U ontvangt dan uw geld terug met uitzondering van de verzendkosten. De kosten van de retourzending zijn voor u zelf. Zie de contactpagina voor ons adres.

↑ terug naar boven

 

2.14 Moet ik het retourneren van een product zelf betalen?

Wanneer u zelf een verkeerd product heeft besteld dan zijn de retourkosten voor uw eigen rekening.

↑ terug naar boven

 

2.15 Wat zijn de voorwaarden van het retourneren?

U kunt het gekochte product alleen terugsturen als de verpakking onbeschadigd is. Wij verzoeken u om een kopie van de factuur bij te voegen met reden van retournering.

↑ terug naar boven

 

 3. Betalingen

 3.1 Bij het betalen krijg ik een fout melding, wat nu?

Volg de instructies die u op het scherm ziet staan. Mocht u er niet uitkomen probeert u dan eventueel een andere betaalmethode. Ook kunt u altijd contact met onze klantenservice opnemen.

↑ terug naar boven

 

3.2 Op welke manieren kan ik betalen bij Brekz.nl?

Bij Brekz kunt u op de volgende manieren betalen:

- iDeal

- Bankoverschrijving

- Creditcard Visa

- Creditcard Mastercard

- Belgische klanten kunnen ook betalen met Bancontact/Mistercash en Maestro

↑ terug naar boven

 

3.3 Is betalen bij Brekz veilig?

Betalen bij Brekz.nl doet u altijd veilig en vertrouwd via uw eigen bank.

↑ terug naar boven

 

3.4 Ik wil betalen met iDeal hoe werkt dit?

Wanneer u gebruik wilt maken van iDeal kiest u tijdens de eerste stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met “uw gegevens”, voor iDeal. U krijgt dan bij de volgende stap ”bevestigen” een overzicht van uw bestelling te zien. Wanneer u deze bevestigt door op de groene knop “bevestigen” te drukken komt u voor de stap ”betalen” op de pagina terecht van onze betalingspartner Docdata. Hier kunt u een selectie maken van uw bank en zo uw iDeal transactie afronden. Als alles is afgerond komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd.

↑ terug naar boven

 

3.5 Ik wil betalen via bankoverschrijving hoe werkt dit?

Wanneer u gebruik wilt maken van bankoverschrijving kiest u tijdens de eerste stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met “uw gegevens”, voor Overschrijving. U krijgt dan bij de volgende stap ”bevestigen” een overzicht van uw bestelling te zien. Wanneer u deze bevestigt door op de groene knop “bevestigen” te drukken, komt u voor de stap ”betalen” op de pagina terecht van onze betalingspartner Docdata. Op deze pagina ziet u de betaalgegevens. Wij verzoeken u gebruik te maken van het volgende rekeningnummer (IBAN) NL45 DEUT 0556 9775 56 van Deutsche Bank in Amsterdam t.n.v. Stichting Foundation docdata payments. Het is belangrijk dat uw het betalingskenmerk correct invult. Als het betalingskenmerk niet correct is ingevuld of ontbreekt, zijn wij niet in staat om uw order in behandeling te nemen en kan het zijn dat de betaling aan u wordt geretourneerd. Standaard ontvangt u de betalingskenmerk-gegevens ook via de mail bij het vakje “stuur mij deze instructies”. Wanneer u gereed bent, klikt u op “Ga door” en komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd.

LET OP! Houdt u er alstublieft rekening mee dat wanneer u kiest voor de betaalmethode bankoverschrijving, uw bestelling pas wordt verstuurd wanneer wij het geld van uw overschrijving ontvangen hebben.

↑ terug naar boven

 

3.6 Ik wil betalen via Creditcard Visa hoe werkt dit?

Wanneer u gebruik wilt maken van Creditcard Visa kiest u tijdens de eerste stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met “uw gegevens”, voor Creditcard Visa. U krijgt dan bij de volgende stap ”bevestigen” een overzicht van uw bestelling te zien. Wanneer u deze bevestigt door op de groene knop “bevestigen” te drukken, komt u voor de stap ”betalen” op de pagina terecht van onze betalingspartner Docdata. Hier moet u gegevens van uw creditcard invullen zoals het creditcardnummer, de vervaldatum, enz. Nadat u uw gegevens heeft gecompleteerd drukt u op versturen. Het kan voorkomen dat u nog een extra wachtwoord moet invullen, ook wel het Verified by Visa genoemd. Dit is een extra beveiliging voor uw als gebruiker. Als alles is afgerond komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd.

↑ terug naar boven

 

3.7 Ik wil betalen via Credicard Mastercard hoe werkt dit?

Wanneer u gebruik wilt maken van Creditcard Mastercard kiest u tijdens de eerste stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met “uw gegevens”, voor Creditcard Mastercard. U krijgt dan bij de volgende stap ”bevestigen” een overzicht van uw bestelling te zien. Wanneer u deze bevestigt door op de groene knop “bevestigen te drukken komt u voor de stap ”betalen” op de pagina terecht van onze betalingspartner Docdata. Hier moet u de gegevens van uw creditcard invullen, zoals het creditcardnummer, de vervaldatum, enz. Nadat u uw gegevens heeft gecompleteerd, drukt u op versturen. Het kan voorkomen dat u nog een extra wachtwoord moet invullen, ook wel het Mastercard SecureCode genoemd. Dit is een extra beveiliging voor uw als gebruiker. Als alles is afgerond komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd

↑ terug naar boven

 

3.8 Mijn betaling is mislukt, moet ik nu opnieuw bestellen?

Wanneer de betaling is mislukt kunt twee dingen doen:

- U probeert uw bestelling nog een keer met dezelfde betaalmethode af te ronden.

U probeert uw bestelling nog een keer met een andere betaalmethode af te ronden.

↑ terug naar boven

 

3.9 Is het mogelijk om achteraf te betalen?

Wanneer u uw bestelling laat thuisbezorgen dan kunt uitsluitend vooraf betalen. Graag hiervoor uw begrip. 

↑ terug naar boven

 



 

 4. Productinformatie

 4.1 Wie kan ik contacteren als ik een speciale vraag over een product heb?

Voor product gerelateerde informatie kunt u mailen naar onze deskundige medewerkers via webshop@brekz.nl 

↑ terug naar boven

 

4.2 Hoeveel voer heeft mijn huisdier nodig per maand?

Dit is een vraag waarvoor u kunt mailen met een van onze deskundige medewerkers via webshop@brekz.n

↑ terug naar boven

 

4.3 Ik zoek een bepaald merk/product maar kan dit niet vinden, wat nu?

Wanneer u opzoek bent naar een bepaald merk/product dan kunt u de zoekfunctie gebruiken. Als u het dan nog niet kunt vinden, kunt u contact opnemen met onzeklantenservice. Als het product dat u zoekt niet in ons assortiment aanwezig is, kunt u contact opnemen met de klantenservice. Wij nemen dan eventueel het product op in ons assortiment. 

↑ terug naar boven

 

4.4 Waar kan ik een recensie plaatsen over een product?

Wanneer een product van Brekz u goed bevalt dan kunt u onder het product in de webshop een recensie plaatsen. Zo kunt u andere klanten helpen bij het maken van een keuze.

↑ terug naar boven

 

4.5 Hoe kan ik geïnformeerd blijven over de speciale aanbiedingen en nieuwe producten van Brekz?

Om hierover geïnformeerd te blijven kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief van Brekz. U kunt zich aanmelden voor deze nieuwsbrief onderaan op de bestelpagina, bij het aanmaken van een account of op aanmeldingsbutton links boven op elke webpagina.

↑ terug naar boven

 

4.6 Ik twijfel over de product-maat die ik ga bestellen, welke maat moet ik hebben?

Bij de producten waar verschillende maten verkrijgbaar zijn is meestal een maattabel toegevoegd in product omschrijving. Daarin kunt u zien welke maat u nodig heeft voor uw dier.

↑ terug naar boven

 

4.7 Hoe lang kan ik mijn voer bewaren en hoe houd ik het vers?

Grote verpakkingen en dubbelverpakkingen honden- en kattenvoer zijn bij Brekz.nl een stuk voordeliger. Wij hebben een aantal tips voor u op een rij gezet om voer goed en vers te bewaren. Dat vindt uw huisdier wel zo lekker, terwijl u dankzij het kilo-voordeel tegelijkertijd geld kunt besparen

Droogvoer is ongeopend meestal lange tijd houdbaar, in het algemeen zelfs nog enige tijd na de opgegeven houdbaarheidsdatum. Wij raden u aan op de verpakking zelf te kijken voor de opgegeven houdbaarheidstermijn. Om de versheid te bewaren wordt geadviseerd de voeding koel, droog en donker te bewaren.

Vershoud tips:

  • Bewaar het voer op een koele, donkere en droge plek, bijvoorbeeld een kelder of een garage.
  • Sluit de zak altijd goed af bijvoorbeeld met speciale klemmen of een knijper.
  • U kunt ook bewaarbakken kopen waar u een deel van het voer in kunt doen. Op deze manier vermindert u de blootstelling van het voer aan zuurstof, licht en vocht en blijft het langer houdbaar.
  • Voorkomen moet worden dat het voer op een te warme plek staat, vooral in de zomer. Hoe koeler de bewaarplek hoe beter.
  • Na openen is goed afsluiten belangrijk. Indien de zak niet goed wordt afgesloten zullen smaak en geur afnemen en bestaat de kans dat het minder graag gegeten wordt.
  • Natvoer en (ontdooid) vers vlees zijn na het openen van de verpakking nog 2 dagen houdbaar in de koelkast, mits afgedekt. Verkleuring van vers vlees en blikvoer kan optreden doordat er zuurstof en licht bij komt.
  • Voorgaand betreft algemene adviezen. Kijk op de verpakking voor de precieze houdbaarheidsdatum en eventuele tips om het voer vers te houden.
 

↑ terug naar boven

 

 

 5. Nieuwsbrief

 5.1 Wat staat er in de nieuwsbrief van Brekz?

Hierin vindt u informatie over speciale aanbiedingen, nieuwe producten, verzorgingstips en de laatste nieuwtjes rond huisdieren. Met onze nieuwsbrief mist u geen enkele aanbieding meer!

↑ terug naar boven

 

5.2 Hoe meld ik mijzelf aan voor de nieuwsbrief?

U kunt zich aanmelden voor deze nieuwsbrief onderaan op de bestelpagina, bij het aanmaken van een account of op aanmeldingsbutton links boven op elke webpagina.

↑ terug naar boven

 

5.3 Ik wil wel de nieuwsbrief ontvangen maar GEEN spam van andere bedrijven, is dit mogelijk?

Wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief van Brekz, ontvangt u alleen onze nieuwsbrief. Uw email adres wordt niet doorgegeven aan andere bedrijven. U ontvangt dus geen spam wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief van Brekz.

↑ terug naar boven

 

 

 6. Algemene voorwaarden en privacy

 6.1 Waar kan ik de algemene voorwaarden van Brekz.nl vinden?

De uitgebreide algemene voorwaarden kunt u hier vinden

↑ terug naar boven

 

 6.2 Is mijn privacy gewaarborgd bij Brekz.nl?

Brekz.nl respecteert de privacy van alle gebruikers van haar website en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die door u aan ons verschaft wordt vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens alleen gebruiken met uw toestemming. Brekz.nl zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze slechts aan die derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Hier vindt u meer informatie over onze privacy policy.

↑ terug naar boven