Heeft u vragen over online bestellen bij Brekz.nl, over de bezorging of over andere onderwerpen? Wij helpen u graag. In het volgende overzicht vindt u antwoorden op Veelgestelde vragen.
1 Bestellen bij Brekz en Inloggen
2 Bezorging, verzenden en retourneren
6 Algemene voorwaarden en privacy
1.1. Waar kan ik Brekz vinden?
Brekz is ontstaan vanuit de dierenwinkel van Broekhuizens in Utrecht met klanten door heel Nederland. Inmiddels werkt Brekz uitsluitend via webwinkels die internationaal actief zijn in landen als Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Oostenrijk en Denemarken. Dankzij de centrale inkoop en efficiënte logistiek kan Brekz zeer kostenefficiënt werken.
1.2 Waarom is Brekz zo voordelig?
Omdat we uitsluitend online actief zijn en geen winkels (meer) hebben, kunnen we onze kosten laag houden en onze klanten meer voordeel bieden. Met onze schaalgrootte in Europa en een efficiënte logistiek blijven we gericht op verdere besparingen voor onze klanten.
1.3 Hoe kan ik een account aanmaken?
U kunt een account aanmaken door op de knop Aanmelden te drukken. Deze knop vindt u rechtsboven op de homepage van Brekz. Op de volgende pagina krijgt u de keuze tussen Bestaande klant of Nieuwe klant. Vult u onder het kopje Nieuwe klanten uw e-mailadres in en drukt u op de knop: Aanmelden. In het volgende scherm vult u uw gegevens in. Op de plekken waar een rood sterretje staat, dient u uw gegevens altijd in te vullen. Wanneer u alles heeft ingevuld, drukt u op Registreren. Nu is uw account aangemaakt en kunt u bestellen bij Brekz.
1.4 Heb ik een account nodig?
Om bij Brekz te bestellen heeft u een persoonlijk account nodig. Hiermee kunnen wij u beter van dienst zijn. Het voordeel van een account is bovendien dat u bij een mogelijk volgende bestelling niet opnieuw uw gegevens hoeft in te vullen en gemakkelijk vorige bestellingen kunt herbestellen. Zo heeft u in één klik uw favoriete producten bij de hand.
1.5 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Wanneer u zich op de pagina van een product bevindt kunt u op de knop + in winkelwagen drukken. Hiermee plaats u het product in uw winkelwagen. Vervolgens heeft u de keuze om naar uw winkelwagen te gaan of om verder te winkelen. Wanneer u naar uw winkelwagen wilt gaan, drukt u rechtsboven op de knop Verder naar bestellen. Hier kunt u zien welke producten u heeft besteld en wat het totaalbedrag is. Bent u nog niet ingelogd, dan komt u eerst in het inlogscherm terecht. Hier kunt u aanmelden met uw bestaande account of een account aanmaken wanneer u dat nog niet heeft. Zonder account is het niet mogelijk om een bestelling te plaatsen.
Nadat u heeft ingelogd of een account heeft aangemaakt, kunt u uw afleveradres kiezen. Als u niets aanpast dan zal dit het hetzelfde adres zijn als hetgeen u in uw account heeft ingevuld. Voor de betaling klikt u op de gewenste betaalmethode: iDeal, Bank overschrijving, Creditcard (Mastercard of Visa) en Paypal.
Om uw bestelling af te maken klikt u op de knop Naar betalen. Afhankelijk van de door u gekozen betaalmogelijkheid ziet u hoe u kunt betalen. Wanneer uw betaling door ons ontvangen is, wordt uw bestelling gereed gemaakt voor verzending. Gedurende dit proces zult u e-mails krijgen zodat u op de hoogte blijft van de status van uw bestelling en weet wanneer u de producten kunt verwachten.
Ja dit is mogelijk. Wanneer u meerdere producten bij Brekz wilt bestellen, klikt u in het pop-upscherm op Verder Winkelen.
Om een nieuw wachtwoord te ontvangen klikt u op Wachtwoord vergeten. Deze knop vindt u rechts bovenin het scherm. In het volgende scherm vult u het e-mailadres waarop uw account staat geregistreerd. Vervolgens drukt u op Verzenden. U krijgt dan een nieuw wachtwoord toegestuurd naar dit e-mailadres. Dit wachtwoord kunt u desgewenst aanpassen.
Wanneer u een account aanmaakt worden uw persoonsgegevens opgenomen in het klantenbestand van Brekz. De gegevens worden in het kader van een verantwoord klantenbeheer alleen gebruikt voor interne doeleinden en de automatische verwerking van bestellingen. Ons systeem is beveiligd volgens de hoogste standaarden. Wij verstrekken geen gegevens aan derden.
Wanneer u een bestelling heeft geplaatst en deze is verwerkt, dan is het niet mogelijk om aan deze bestelling extra producten toe te voegen. Wel kunt u altijd een nieuwe bestelling doen.
Alle persoonsgerelateerde gegevens worden vanzelfsprekend strikt vertrouwelijk behandeld bij Brekz. Zie onze privacypagina.
Mocht het onverhoopt zijn dat u een verkeerd product ontvangt, dan kunt u dit product terugsturen. Wanneer u een ander product heeft ontvangen, dan u heeft besteld, dan zullen de verzendkosten worden vergoed. In het geval dat u zelf het verkeerde artikel heeft besteld en wilt retourneren, betaalt u wel de verzendkosten van het retourneren.
Als u uw bestelling na 4 werkdagen of langer nog niet heeft ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij nemen dan contact voor u op met de vervoerder. U kunt Brekz Klantenservice bellen op 030-7210921 of ons een mailtje sturen: webshop@brekz.nl.
De Algemene- en Leverings Voorwaarden van Brekz kunt u vinden op de volgende pagina.
Op het moment dat uw bestelling verzonden wordt, krijgt u automatisch een e-mailbericht van ons.
U ontvangt een e-mail van onze vervoerder (DPD) met het verwachte tijdvak voor de levering. Deze mail ontvangt u op de ochtend van de leverdag.
Ja. Nadat uw pakket door ons voor verzending gereed is gemaakt, kunt u het verzonden pakket volgen op de website van onze vervoerder. De benodigde gegevens hiervoor vindt u in de e-mail die u van ons ontvangt zodra uw bestelling door Brekz wordt verzonden.
Het vervoeren van de pakketten wordt verzorgd door DPD. Het telefoonnummer van DPD is 0900-3734663.
In het geval dat u niet thuis bent op het moment van levering, zal de bezorger uw pakket bij uw buren proberen af te geven. Mocht dit niet lukken, dan gaan pakketten onder de 20kg naar de parcelshop en pakketten boven de 20kg worden soms opnieuw aangeboden of komen soms retour naar Brekz.
Heeft u spijt van uw aankoop? Geen probleem, want bij Brekz.nl staan garantie en service hoog op het lijstje! U kunt uw aankoop binnen 14 dagen retourneren aan ons in de onbeschadigde verpakking. U ontvangt dan uw geld terug inclusief de verzendkosten. De kosten van de retourzending zijn vanzelfsprekend voor u zelf. Gebruik het retourformulier in het geval u producten wilt retourneren.
De verzendkosten van Brekz kunt u vinden op de volgende pagina.
Brekz verstuurt op alle werkdagen pakketten, behalve op de volgende feestdagen: Nieuwjaar (1 januari), Pasen, Hemelvaart, Pinksteren en Kerst (25 en 26 december). In het weekend en op bovenstaande dagen worden er geen pakketten bezorgd en zijn wij ook niet telefonisch bereikbaar.
Ja dit is mogelijk. U kunt in uw accountgegevens een tweede adres toevoegen. Wanneer u uw bestelling op dit andere adres wilt laten bezorgen, geeft u dit dan aan in het bestelproces. Dit doet u door dit afleveradres aan te klikken of door tijdens het bestelproces te klikken op Nieuw adres toevoegen.
Wanneer u een bestelling op werkdagen plaatst en betaalt, dan wordt uw bestelling normaal gesproken dezelfde of soms de volgende dag verstuurd. Deze wordt dan door DPD meestal de volgende werkdag daarna bezorgd. Door drukte of onvoorziene omstandigheden kan de levertijd soms wat langer duren.
U kunt het product altijd retourneren binnen 14 dagen en in de originele en onbeschadigde verpakking. U ontvangt dan uw geld terug met uitzondering van de verzendkosten. De kosten van de retourzending zijn voor u zelf. Zie de contactpagina voor ons adres.
Wanneer u het juiste artikel heeft besteld, maar het verkeerde artikel heeft ontvangen, hoeft u de kosten voor het retourneren niet te betalen. Wanneer u een verkeerd product heeft besteld en wilt retourneren, dan zijn de retourkosten voor uw eigen rekening.
U kunt het gekochte product alleen terugsturen als de verpakking onbeschadigd is. Wij verzoeken u om een kopie van de factuur bij te voegen met de reden van retournering.
Brekz streeft ernaar om bij het verzenden zoveel mogelijk gebruik te maken van gebruikte dozen of verpakkingen uit een restpartij of overproductie, waar we bovendien geen extra bedrukking aan toevoegen. Deze dozen zijn in goede staat en kunnen daarom prima (nog een keer) gebruikt worden. Het kan soms wel voorkomen dat er gebruikssporen aanwezig zijn, de doos al bedrukt is of de verpakking iets te groot uitvalt. Door de dozen opnieuw te gebruiken en onnodig inktgebruik te voorkomen, sparen we het milieu en dragen we bij aan een betere wereld; een verantwoorde keuze.
2.17 Kan ik een bestelling van Brekz bij een postbus laten bezorgen?
Het is voor onze pakketdienst helaas niet mogelijk om een bestelling bij een postbus af te leveren. We kunnen uw bestelling alleen op een fysiek woon- of werkadres laten bezorgen.
Volg de instructies op het scherm. Probeert u eventueel een andere betaalmethode. U kunt tijdens werkdagen altijd contact met onze klantenservice opnemen.
Bij Brekz kunt u op de volgende manieren betalen:
- iDeal
- Bankoverschrijving
- Creditcard Mastercard
- Creditcard Visa
- Paypal
- Belgische klanten kunnen ook betalen met Mr Cash of Maestro
Betalen bij Brekz doet u altijd veilig en vertrouwd via uw eigen bank.
Wanneer u gebruik wilt maken van iDeal kiest u tijdens de tweede stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met Betalen, voor iDeal. Selecteert u hier ook uw bank. Wanneer u deze bevestigt door op de gele knop Naar betalen te drukken, komt u op de pagina van onze betalingspartner terecht. Hier kunt u uw iDeal transactie afronden. Als alles is afgerond, komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd.
Wanneer u gebruik wilt maken van een Bankoverschrijving kiest u tijdens de tweede stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met betaalmethode, voor Bankoverschrijving. Wanneer u deze bevestigt door op de gele knop Naar betalen te drukken, komt u op de pagina van onze betalingspartner Docdata terecht. Op deze pagina ziet u de betaalgegevens. Wij verzoeken u gebruik te maken van het volgende rekeningnummer (IBAN) NL45 DEUT 0556 9775 56 van Deutsche Bank in Amsterdam t.n.v. St. Found. Docdata Payments.
Het is belangrijk dat u het betalingskenmerk correct invult. Als het betalingskenmerk niet correct is ingevuld of ontbreekt, zijn wij niet in staat om uw order in behandeling te nemen en kan het zijn dat de betaling aan u wordt geretourneerd. Standaard ontvangt u de betalingskenmerk-gegevens ook via de mail (zie het vakje Stuur mij deze instructies. Wanneer u dit proces heeft afgerond, klikt u op Ga door en komt u terug op onze website. Dan is uw bestelling geslaagd.
Let op! Wanneer u kiest voor de betaalmethode Bankoverschrijving wordt uw bestelling verstuurd wanneer wij uw overschrijving ontvangen hebben. Dit kan invloed hebben op de levertijd.
Wanneer u gebruik wilt maken van Creditcard Visa kiest u tijdens de tweede stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met Betalen, voor Bankoverschrijving. Wanneer u deze bevestigt door op de gele knop Naar betalen te drukken, komt u op de pagina van onze betalingspartner Docdata terecht. Hier kunt u de gegevens van uw creditcard invullen zoals het creditcardnummer, de vervaldatum, enz. Nadat u uw gegevens heeft ingevuld drukt u op Versturen. Het kan voorkomen dat u nog een extra wachtwoord moet invullen, ook wel het Verified by Visa genoemd. Dit is een extra beveiliging voor uw als gebruiker. Als alles is afgerond komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd.
Wanneer u gebruik wilt maken van Creditcard Mastercard kiest u tijdens de tweede stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met Betalen, voor Bankoverschrijving. Wanneer u deze bevestigt door op de gele knop Naar betalen te drukken, komt u op de pagina van onze betalingspartner Docdata terecht. Hier kunt u de gegevens van uw creditcard invullen, zoals het creditcardnummer, de vervaldatum, enz. Nadat u uw gegevens heeft ingevuld, drukt u op Versturen. Het kan voorkomen dat u nog een extra wachtwoord moet invullen, ook wel het Mastercard SecureCode genoemd. Dit is een extra beveiliging voor uw als gebruiker. Als alles is afgerond komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd
Wanneer u gebruik wilt maken van PayPal kiest u tijdens de tweede stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met Betalen, voor PayPal. Wanneer u deze bevestigt door op de gele knop Naar betalen te drukken komt u op de pagina terecht van onze betalingspartner. Hier kunt u een selectie maken van uw bank en zo uw PayPal transactie afronden. Als alles is afgerond komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd.
Wanneer de betaling is mislukt kunt twee dingen doen:
- U probeert uw bestelling nog een keer met dezelfde betaalmethode af te ronden.
- U probeert uw bestelling nog een keer met een andere betaalmethode af te ronden.
Betalen achteraf is alleen mogelijk wanneer u kiest voor de betaalmethode Klarna. Wilt u meer informatie over hoe deze betaalmethode werkt dan kunt u het best naar deze pagina toe gaan.
Voor productgerelateerde informatie kunt u mailen naar onze deskundige medewerkers via webshop@brekz.nl
Deze informatie kunt u vaak vinden bij de productbeschrijving. Staat dit niet vermeld, dan kunt u mailen met een van onze deskundige medewerkers via webshop@brekz.nl
Wanneer u op zoek bent naar een bepaald merk of product, dan kunt u de zoekfunctie gebruiken op de homepage of zelf op zoek gaan op onze site. Levert dit niets op, neemt u dan contact op met onze klantenservice.
4.4 Waar kan ik een recensie plaatsen over een product?
Als u uw bestelling heeft ontvangen, krijgt u een mailtje van Trustpilot met de uitnodiging om een recensie te plaatsen. Zo kunt u andere klanten helpen bij het maken van een keuze.
4.5 Hoe kan ik geïnformeerd blijven over de speciale aanbiedingen en nieuwe producten van Brekz?
U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief van Brekz. Dit kunt u doen door in te schrijven via de link Inschrijven voordeelmail onderaan deze pagina. U kunt zich ook inschrijven via de aanmeldingsbutton rechtsboven op de homepage.
Bij producten die leverbaar zijn in verschillende maten, is meestal een maattabel toegevoegd in product omschrijving. Daarin kunt u zien welke maat het meest geschikt is voor uw dier. Daarnaast wordt bij de meeste voedingsproducten een gewichts- en/of leeftijdsindicatie gegeven.
Grote verpakkingen en dubbelverpakkingen honden- en kattenvoer zijn bij Brekz een stuk voordeliger. Wij hebben een aantal tips voor u op een rij gezet om het voer goed en vers te bewaren. Als u deze tips opvolgt, kan uw huisdier iedere dag van lekker voer genieten, terwijl u dankzij het kilo-voordeel geld kunt besparen. Droogvoer is ongeopend meestal lange tijd houdbaar; in het algemeen zelfs nog enige tijd na de opgegeven houdbaarheidsdatum. De houdbaarheidstermijn staat op de verpakking vermeld.
Vershoud tips:
5.1 Wat staat er in de nieuwsbrief van Brekz?
Hierin vindt u informatie over speciale aanbiedingen, nieuwe producten en de laatste nieuwtjes over huisdieren in het algemeen. Wanneer u zich aanmeldt voor onze nieuwsbrief mist u geen enkele aanbieding meer!
5.2 Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?
U kunt zich voor de nieuwsbrief van Brekz aanmelden door helemaal onderin deze pagina in de ‘footer’ te klikken op Inschrijven voordeelmail of op de aanmeldingsbutton rechtsboven op de homepage.
Wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief van Brekz, ontvangt u van ons alleen onze nieuwsbrief. Uw e-mailadres wordt niet doorgegeven aan andere bedrijven.
Onze uitgebreide algemene voorwaarden kunt u hier vinden
Brekz respecteert de privacy van alle gebruikers van haar website en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u aan ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestelling en levering van uw producten zo vlot mogelijk te laten verlopen. Voor overige doeleinden, zoals het versturen van onze nieuwsbrief zullen wij uw gegevens alleen gebruiken met uw toestemming.
Brekz zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verstrekken en zal deze slechts aan die derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Hier vindt u meer informatie over onze privacy policy.
Houd me op de hoogte
Je ontvangt eenmalig een e-mail zodra dit product weer op voorraad is.